Новий європейський рейтинг інженерної освіти викликав неоднозначну реакцію

1 грудня 2023 року у виданні University World News опубліковано матеріал – “Mixed reaction to new European engineering education ranking” за авторства Ніка Мітчелла (Nic Mitchell).

Європейський рейтинг інженерних програм, відомий як EngiRank, був запроваджений з метою створення “спільного ринку інженерної освіти” в країнах Європейського Союзу (ЄС). Започаткований Польською освітньою фундацією “Perspektywy”, EngiRank включає традиційні показники, такі як публікації, цитування та інтернаціоналізація, але також враховує такі фактори, як співпраця з промисловістю, патенти, внесок у досягнення цілей сталого розвитку та участь у програмах ЄС, таких як Horizon Europe та Erasmus+. Рейтинг побудований за принципом “знизу-вгору”, зосереджуючись на семи інженерних дисциплінах, і підкреслює міждисциплінарність. Початкова реакція зацікавлених сторін була неоднозначною, з питаннями щодо критеріїв і занепокоєнням, що він може надавати перевагу великим університетам над меншими спеціалізованими закладами.

За словами Вальдемара Сівінські (Waldemar Siwinski) – президента міжнародної експертної групи по рейтингуванню IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence та засновника “Perspektywy”, EngiRank оцінює найважливіші галузі інженерії: інженерне матеріалознавство, електро-технічна, електронна і інформаційна інженерія, механічна інженерія, хімічна інженерія, інженерія оточуючого середовища та медична інженерія. Перше видання охоплює лише країни-члени ЄС, спираючись на дані ЄС, а не на інформацію від університетів. Рейтинг позиціонується як інструмент, що допомагає студентам обрати відповідні інженерні курси, а роботодавцям – знайти найкращих випускників. До трійки лідерів першого випуску рейтингу увійшли Данський технічний університет, Делфтський технічний університет у Нідерландах і Католицький університет Левена у Бельгії.

Незважаючи на ентузіазм деяких університетських лідерів, реакція на рейтинг EngiRank була виваженою. Критики поставили під сумнів вибір складових для ранжування і висловили занепокоєння щодо надання переваги великим університетам. Деякі експерти з французької інженерної освіти, наприклад, припустили, що менші заклади з меншою кількістю спеціальностей можуть опинитися у невигідному становищі. Франк Зігеле (Frank Ziegele), виконавчий директор Центру вищої освіти в Німеччині, зазначив, що хоча рейтинг є класичним і орієнтованим на дослідження, він все ж може зробити позитивний внесок, залучаючи більше студентів до інженерних спеціальностей, що є критично важливим питанням у Німеччині, де спостерігається зниження кількості студентів-першокурсників у певних галузях. Асоціація університетів Європи знову висловила свій скептицизм щодо користі рейтингів загалом, наголосивши на важливості розгляду успішності закладу в контексті різних національних, інституційних, факультетських чи предметно-специфічних параметрів.

Докладніше за посиланням:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20231201132534584&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=GLNL0765