Зміни методології зумовили значні зрушення в глобальному рейтингу QS

28 червня 2023 року у виданні University World News опубліковано матеріал – “Change in methodology drives leaps in QS world rankings” за авторства Ніка Мітчелла (Nic Mitchell).

У статті йдеться, що в цьогорічному глобальному рейтингу QS World University Rankings 2024 (WUR) відбулися значні методологічні зміни. Вони включають зменшення вагового коефіцієнту академічної репутації (з 40% до 30%), збільшення на 5% показника працевлаштування випускників з акцентом на результати працевлаштування, а також додавання нової метрики International Research Network «Міжнародна дослідницька мережа» з ваговим коефіцієнтом 5%. Співвідношення викладачів і студентів отримало на 10% меншу вагу, тоді як новий показник сталого розвитку склав 5% від загальної кількості балів. Запровадження окремої категорії сталості відбулося після запровадження глобальної таблиці QS зі сталого розвитку у 2022 році.

QS WUR, що відзначає своє 20-річчя в 2023 році, вважається одним із трьох найкращих університетських рейтингів поряд із рейтингами Times Higher Education та Шанхайським рейтингом.

Значний вплив на цьогорічний рейтинг мало запровадження нового показника сталого розвитку, що відображає зростаючу важливість екологічної складової діяльності університетів. Однак, зменшення акценту на співвідношенні викладачів та студентів стало основним чинником змін у рейтингу. Старший віце-президент QS Бен Соутер (Ben Sowter) пояснив, що зміни в методології стали результатом активних консультацій із зацікавленими сторонами та еволюції пріоритетів студентів, навчальних закладів та майбутніх роботодавців за останні два десятиліття.

Зменшення показника співвідношення викладачів і студентів мало на меті усунути диспропорцію між країнами з низьким співвідношенням і потужними системами вищої освіти, яка не була адекватно відображена в попередніх рейтингах. Як наслідок, університети в таких країнах, як Австралія та Ірландія, піднялися в рейтингу, тоді як заклади в Центральній Азії, Південній Кореї та Японії, які, як правило, мають вищий показник, опустилися в рейтингу. Втім, пан Соутер підкреслив, що нова методологія все ще дозволяє проводити змістовні порівняння з попередніми рейтингами, оскільки шість індикаторів з попередньої методології залишилися.

Оцінка рівня працевлаштування виявилася складним завданням, особливо при порівнянні репутації серед роботодавців та результатів працевлаштування випускників у всьому світі. Упорядники рейтингу QS підійшли до цього питання, використовуючи усталені методи для збору думок роботодавців про якість випускників та аналізуючи інформацію про 60 000 осіб, які вважаються важливими або видатними, з 300 різних джерел даних. Цей комплексний підхід враховував такі фактори, як членство в радах директорів, політичне лідерство, підприємництво та досягнення в мистецтві. QS оцінював успішність випускників у порівнянні з ситуацією з працевлаштуванням у різних країнах, щоб оцінити ефективність роботи навчальних закладів з точки зору результатів працевлаштування.

Детальніше за посиланням:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230628085549571&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=GLNL0746