Богдана Хмельницького, 29/2 |
вул. Грушевського, 6 | Квитки у касах музею
Національний Художній Музей
Галерея Лабіринт у Любліні
Польський Інститут у Києві
запрошують на зустріч:
«Люблінський феномен. Діяльність та історія галереї «Лабіринт» у царині перформансу»
в рамках паралельної програми до проекту «Місця»
Під час лекції у Києві, разом з Вальдемаром Татарчуком, ми спробуємо розповісти слухачам про люблінський феномен. За допомогою згромадженої у Архіві перформансу Галереї Лабіринт документації, ми представимо декілька знакових подій з царини перформансу, які проходили у Любліні протягом сорока років.
Метою зустрічі є ознайомлення з практиками мистецьких установ у Польщі та на світі.
Починаючи з початку 70-х років, протягом двох наступних декад, Люблін був одним із найважливіших міст, в яких зосереджувалося інтелектуально-мистецьке середовище польського неоавангарду. Місцем, до якого так охоче повертались митці, було Бюро художніх виставок – міська галерея сучасного мистецтва, одна з небагатьох у Польщі, яка не бойкотувалась митцями. Сконцентровану на експеримент та пошук новаторських форм програму галереї входила презентація найновіших напрямків мистецтва. Однією зі знакових програмних стежок галереї була презентація перформансу – царини мистецтва, що на той час лише формувалась. Анджей Мрочек – тодішній директор галереї – регулярно запрошував до Любліна митців мистецтва перформанс з Польщі та з-за кордону. Там регулярно представляли свою творчість: Єжи Бересь, Збіґнєв Варпеховський, Естер Феррер, Ніґель Рольфе та багато інших. У 1999-2010 роках у Любліні існував Центр мистецтва перформанс. Сьогодні ми можемо впевнено сказати, що Люблін займає важливе місце в історії польського мистецтва перформанс. Історії, на жаль, все ще не відкритої та не описаної дослідниками.
Вальдемар Татарчук (нар. 1964) – митець, куратор. З 2010 директор галереї «Лабіринт» у Любліні. Займається мистецтвом перформансу з 1989 року. Основні роботи: Хліб – Вино – Кров (1990), Кроки (1997), 21 (2001), Питання (2003)Брав участь у Міжнародному Фестивалі мистецтва Перформанс Harta Performing Monza (Монц/Італія), Бієнале Мистецтва Перформанс Blurrr (Тель-Авів/Ізраїль), Фестивалі „Навінкі” (Мінськ/Білорусь), Фестивалі Інтеракції (Пьотркув Трибунальскі), виставляв роботи у галереях: Арсенал (Бялисток), Ентропія (Вроцлав), ON (Познань), Лабіринт (Люблін) , Центр Польської Скульптури (Ороньско), Національний Музей (Варшава) та ін.Кураторські проекти: Фестиваль Арт Контакт (2000, Люблін), Discovering Europe (2004, Люблін), Фестиваль EPAF (2004, Люблін; ЦСМ Замок Уяздовський Варшава), Є засновником та куратором Осередка Мистецтва Перформанс у Любліні (від 1999 року), співзасновником Люблінського Товариства Заохочення Образотворчого Мистецтва.
Пауліна Кемпісти (нар. 1985) – історик мистецтва, куратор, критик, яка багато уваги приділяє мистецтву перформансу. Закінчила факультет історії мистецтва Яґеллонського університету. Є аспіранткою І курсу кафедри теорії мистецтва та історії мистецьких доктрин Інституту історії мистецтва ЛКУ. Працює у галереї «Лабіринт». Є главою Фонду мистецтва перформанс, організатором та співкуратором фестивалю «Перформанс платформ Люблін», що з 2009 року циклічно проходить у Любліні. У роках 2010-2011 співпрацювала з організацією Європейського фестивалю мистецтва перформанс EPAF у ЦСМ УЗ. Є співзасновником Відкритого архіву – першої цифрової бази мистецтва перформанс у Польщі. Її тексти з’являлись друком у виданнях: Kulturа Enter, Exit, pARTisan, ARTtykułу KUL, є автором текстів у каталогах, що стосуються мистецтва перформанс.