Глобальний рейтинг ТНЕ демонструє домінування закладів зі Сполучених Штатів і Великої Британії, але…

27 вересня 2023 року у виданні University World News опубліковано матеріал – “US, UK universities lead THE rankings but China rising”.

У статті йдеться про те, що опублікований британським журналом Times Higher Education (THE) глобальний рейтинг ТНЕ World University Rankings 2024 демонструє домінування закладів із Сполучених Штатів та Великої Британії. Методологія, що використовується в цих рейтингах, оцінює дослідницькі університети за допомогою 18 вивірених показників, які охоплюють викладання, дослідження, передачу знань та інтернаціоналізацію. До рейтингу увійшли 1904 університети із 108 країн і регіонів, що свідчить про зростання порівняно з попереднім роком. Сполучені Штати Америки посідають чільне місце в першій десятці рейтингу, де представлено сім університетів, а Велика Британія – три. Однак рейтинг показує зниження середнього рейтингу американських університетів. Упорядники рейтингу пояснюють цю тенденцію зменшенням фінансування наукових досліджень порівняно з іншими країнами.

Рейтинг також указує на висхідну траєкторію китайських університетів, що свідчить про зміни в глобальному науково-дослідному спектрі. Китайські університети досягли значного прогресу: 13 із них увійшли до топ-200, шість з яких – до топ-60. Таке зростання пояснюється послідовними інвестиціями Китаю у сферу вищої освіти та досліджень протягом останніх двох десятиліть у рамках політики “Провідна країна освіти”. Окрім Китаю, університети Південної Кореї та Сінгапуру також демонструють сильні позиції в рейтингах. Така зміна балансу сил між університетами Східної Азії та Заходу може мати глибокі наслідки для глобального академічного простору.

Дані цього рейтингу свідчать про те, що США і Велика Британія можуть зіткнутися з труднощами в утриманні своїх позицій лідерів у вищій освіті. США зазнають зростання неспівмірності між своїми провідними університетами та іншими закладами, що викликає питання про доступ до якісної освіти та соціально-економічні диспропорції. Позиція Великої Британії у світі поступово знижується, що впливає на її потенціал для партнерства, інвестицій та співпраці. Загалом, рейтинг відображає динамічне і конкурентне глобальне середовище вищої освіти з помітними досягненнями в Азії, на Близькому Сході та в Африці, що змінює традиційний західний академічний простір.

Детальніше за посиланням:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230927141011752&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=GLNL0756