26 листопада 2024 року для академічної спільноти регіону EMEA (Європа, Близький Схід і Африка) відбувся майстер-клас, організований упорядниками рейтингу міждисциплінарних наукових досліджень Times Higher Education (THE) на тему: «ISR (interdisciplinary science research) Data and Rankings».
Під час заходу було висвітлено мотивацію та методологію складання рейтингу, підсумовано цьогорічні результати та представлено плани на майбутнє. В умовах геополітичних викликів і обмежених ресурсів саме міждисциплінарність, за словами експертів, стає рушієм дослідницької ефективності університетів.
Із презентаціями виступили Девід Уоткінс (David Watkins), директор із питань даних та аналітики THE, та Соль Рамос (Sol Ramos), упорядниця рейтингу.
Пан Уоткінс наголосив на зростаючій популярності синтезу різних наукових галузей, зокрема комп’ютерних наук і математики. Він зазначив, що для визначення міждисциплінарності публікація має входити до верхнього 25% процентиля за відповідним показником.
Важливий факт: серед європейських університетів Україна та Франція мають сильне представництво – по 11 закладів у рейтингу міждисциплінарних наукових досліджень, тоді як Польща випередила із 12 університетами. Пан Уоткінс зазначив, що такі показники, як фінансування від промисловості та репутація, є досить потужними в Європі.
Під час презентації пані Рамос оголосила, що збір даних для наступного рейтингу розпочнеться 13 січня 2025 року. Вона також окреслила основні вимоги для участі: щонайменше 100 публікацій про міждисциплінарні дослідження за останні п’ять років і 50 науковців, які працюють у природничих науках. У новій версії рейтингу Interdisciplinary Science Rankings 2026 особливу увагу приділятимуть взаємодії між природничими, соціальними й медичними дисциплінами.
Завершився майстер-клас інтерактивною сесією запитань-відповідей, що підкреслила жвавий інтерес академічної спільноти до нових перспектив міждисциплінарних досліджень.
Для Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського цей майстер-клас став не лише джерелом натхнення, а й конкретним орієнтиром для зміцнення своїх позицій у глобальному академічному середовищі.