3 листопада 2023 року у виданні University World News опубліковано матеріал – “Make education institutions contributors to peace, not war” за авторства Брендана О’Меллі (Brendan O’Malley).
У статті обговорюються виклики постконфліктної відбудови, зокрема вплив конфлікту на освіту в Україні. Автор розмірковує над значенням понять “відбудова” і “конфлікт”, підкреслюючи, що відновлення передбачає більше, ніж просто фізичну відбудову, і що наслідки конфлікту є далекосяжними, включаючи психологічну травму і громадські розбіжності. Руйнування освітньої інфраструктури підкреслюється як значний регрес для країн, що постраждали від конфлікту, який перешкоджає їх відновленню.
Крім того, в статті представлено світову статистику нападів на освітні заклади, серед яких Україна є однією з країн, що найбільше постраждали. За даними Міністерства освіти і науки України, з лютого 2022 року по лютий 2023 року в Україні пошкоджено 2638 шкіл і 437 – зруйновано; а також пошкоджено 57 закладів вищої освіти і ще шість – зруйновано.
Підкреслюється важливість захисту навчальних закладів і забезпечення академічної свободи.
У статті обговорюється, як навчальні заклади, зокрема університети, відіграють вирішальну роль у постконфліктній відбудові. Університети покликані не лише відбудовувати свої об’єкти, але й сприяти процесу перебудови суспільства та встановленню тривалого миру. В статті йдеться про те, що університети можуть допомогти запобігти нападам на освіту, підвищити життєстійкість, а також забезпечити дослідження і лідерство у вирішенні конфліктів у суспільстві. Також розглядаються загрози вищій освіті, зокрема обмеження академічної свободи та університетської автономії, які використовуються авторитарними урядами для придушення відкритих дебатів і критичного мислення. Наголошується на необхідності розуміння мотивів нападів на освіту, подолання системної нерівності та адаптації змісту освіти для сприяння миру і взаєморозумінню.
У статті також підкреслюється важливість університетів у просуванні миру і зменшенні нерівності, радикалізації та насильства в суспільстві. Її автор висловлює думку, що університети можуть проактивно сприяти індивідуальній і суспільній стійкості, трансформації конфліктів, сталому розвитку і соціально справедливому миру. Це може включати прийняття політики, чутливої до конфліктів, інтеграцію цінностей розбудови миру в різні дисципліни, а також співпрацю з громадами для підвищення обізнаності та розвитку потенціалу для суспільних змін.
Отже, в статті досліджуються виклики постконфліктної відбудови, включаючи вплив на освіту в Україні. Обговорюється роль університетів у цьому процесі та підкреслюється необхідність усунення першопричин конфлікту для досягнення тривалого миру.
Докладніше за посиланням:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20231103081431835&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=GLNL0761