Одним з ключових принципів концепції дуальної освіти в Україні є оплата роботи студента під час його навчання на підприємстві. На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки Юрій Рашкевич під час прес-конференції, присвяченій дуальній освіті в Україні.
«Одна з концептуальних речей, яка має бути в дуальній формі освіти, це щоб робота студентів під час навчання на підприємстві, в організації оплачувалася. Навіть не стільки з точки зору, щоб вони могли заробити грошей, хоча це теж важливо для студентів. Однак ключова річ в іншому. У наш час всі рахують гроші. І якщо організація бере до себе студентів на дуальне навчання і зобов’язана платити їм, то це означає, що їх не використовуватимуть для «підсобних робіт» – папери перекладати чи каву носити. Це значить, що для них знайдуть адекватну роботу», – підкреслив Юрій Рашкевич.
Він нагадав, що дуальна форма освіти передбачає поєднання аудиторного навчання та навчання на виробництві, яке не потрібно плутати з практикою. Адже таке навчання передбачає і повне використання кредитно-модульної системи, і формулювання результатів навчання, і визначення критеріїв оцінювання. Результати навчання так само впливатимуть на отримання студентом стипендії або можливість його відрахування.
Однак Юрій Рашкевич зауважив, що наразі вбачає певні загрози у впровадженні дуальної освіти в Україні.
«Ми знаємо приклади, що інколи такі прогресивні речі перетворюються на компанійщину, профанацію самої ідеї. І я буду дуже розчарований і зрозумію, що ми програли, якщо через рік нам скажуть, що вже 15-20% освітніх програм в університетах є в дуальній формі. Це нереально. За нашим графіком, якщо все піде добре, то лише десь за 5 років ми вийдем на повноцінне запровадження дуальної форми освіти», – розповів заступник міністра.
Він спрогнозував, що в більшості випадків у вишах паралельно йтиме 2 програми: на певній спеціальності, на певному рівні буде програма за денною формною навчання і поряд – за дуальною. Це призведе до конкуренції між програмами, а отже – спонукатиме до покращення якості освіти.
«Світова практика засвідчує, що дуальні програми мають підвищений попит, дають кращу якість освіти з точки зору придатності для ринку праці. Ми сподіваємося, що у нас буде конкурс на дуальну форму навчання, а це конкуренція і як наслідок – взагалі зростання якості навчання у вишах», – зазначив Юрій Рашкевич.
Нагадуємо, що раніше перший заступник Міністра Володимир Ковтунець повідомив, що «аби повноцінно впровадити дуальне навчання в Україні, треба серйозно змінити законодавство – відповідні новації МОН готуватиме впродовж 2018 року».